زندگینامه رونی کلمن در دوران بازنشستگی
زندگینامه رونی کلمن در دوران بازنشستگی
زندگینامه رونی کلمن در دوران بازنشستگی

زندگینامه رونی کلمن در دوران بازنشستگی

بازنشستگی
رونی پس از شکستن رکورد 15 سال رقابت در بالاترین سطح، تصمیم گرفت که پس از Mr. Olympia سال 2007 بازنشسته شود.
“این برای من در Mr. Olympia کافیست و 29ام سپتامبر، آخرین باری خواهد بود که در این صحنه قدم می‌گذارم. می‌خواهم از خداوند، خانواده‌ام، دوستانم و همه طرفدارانی که طی این سالها از من حمایت کردند تشکر کنم.”
رونی ورزش را در مقام یک افسانه، ترک کرد. در حالی که توانسته بود رکورد آرنولد شوارتزنگر در Mr. Olympia را جابه جا کند و این نیز در کنار دیگر افتخاراتش قرار گیرد.

عمل جراحی
پس از بازنشستگی، واضح بود که تمرینات شدید، به بدنش آسیب رسانده‌اند. در سال 2016، برنده 8 دوره Mr. Olympia، مجبور بود 7 عمل جراحی روی کمرش انجام دهد که 11 ساعت طاقت فرسا به طول انجامید. در نتیجه، این قهرمان برای مدت زمانی می‌بایست زندگی‌اش را روی ویلچر بگذراند.
با این حال، اجازه نداد که این مسئله باعث ناراحتی‌ او شود. او باور داشت چیزهایی که او به عنوان یک بدنساز بدست آورده است، همیشه از هر چیز منفی در زندگیش مهمتر هستند.
“آیا من هیچ پشیمانی دارم؟! اگر من این فرصت را داشتم که در این مسیر قرار گیرم، آیا چیزی را تغییر میدادم؟ بله, یک چیز را! بجای دو بار، چهار بار اسکات 350 کیلوگرمی را تکرار میکردم! این تنها پشیمانی من در شغلم است.”

تاسیس شرکت
رونی پس از بازنشستگی علاقه داشت که در پیشه تندرستی درگیر بماند. درنتیجه تصمیم گرفت یک شرکت مکمل غذایی تاسیس کند. شرکتی که تولید کننده محصولاتی باشد که از محدوده چربی سوزها گرفته تا مکمل‌های قبل از تمرین را پوشش دهد.
رونی همچنین نمایش های مکرری را در نمایشگاه‌های بدنسازی سراسر دنیا انجام داد و میلیون ها طرفدارش را ملاقات کرد (برای ارتقا بخشیدن شرکتش) و آنها را برای تحقق بخشیدن به رویاهایشان ترغیب کرد.

تمرین
رونی هیکل عظیم‌الجثه‌اش را اتفاقی به دست نیاورده بود و برای این امر شدیدا در باشگاه تمرین کرد تا سایز بدن و قدرت عضلاتش را افزایش دهد.
برنده مسابقات Mr. Olympia پنج روز در هفته تمرین می‌کرد و فقط در تعطیلات آخرهفته به خودش اجازه استراحت می‌داد تا از زمان شخصی‌اش لذت ببرد و دوران ریکاوری را تکمیل کند.

تغذیه
برای تقویت هیکل بزرگش، حدود 9 وعده در روز غذا می‌خورد. از ساعت 10:30 صبح شروع می‌کرد و در ساعت 1:30 بامداد کارش را به اتمام می‌رساند.
برای نگه داشتن وزن و تقویت بدنش، نیاز داشت که حداقل 5562 کالری جذب کند. مقدار ماکرو مصرفی او عبارت بود از 150 گرم چربی، 546 گرم پروتین و 474 گرم کربوهیدرات.
رونی غذایش را پیرامون پروتئین های خالص (معمولا سفیده تخم‌مرغ یا مرغ)، کربوهیدات های پیچیده (مانند برنج قهوه‌ای، سیب زمینی، لوبیا و نان‌ذرت) و مکمل‌ها طرح ریزی می‌کرد.

نظرات