راهنمای رژیم بدنسازی بانوان
راهنمای رژیم بدنسازی بانوان
راهنمای رژیم بدنسازی بانوان

راهنمای رژیم بدنسازی بانوان

از بین بردن چربی و افزایش عضله با رژیم بدنسازی مناسب
رژیم پرورش اندام و تغذیه مناسب کلید تعیین کننده میزان موفقیت شما در پرورش اندام هستند. تمرین بدون تغذیه مناسب مانند پارو زدن در مقابل جریان آب است. در غیر این صورت در همان وضعیت قبلی خود باقی خواهید ماند یا در بهترین حالت کمی پیشرفت می‌کنید اما در نهایت به جایی نمی‌رسید.

معنای رژیم
معمولا مردم رژیم را با روزهای گرسنگی و رنج یکسان می‌دانند، اگرچه این معنای درستی از رژیم نیست. واژه رژیم مربوط به انتخاب های غذایی روزانه ما می‌شود. حتی اگر شما فکر نمی‌کنید که رژیم دارید، باز هم پیرو یک رژیم هستید. چه هرروزه، کل روز را شیرینی بخورید و چه آرد جو دوسر، به هرحال این رژیم شماست.

شما مجبور نیستید وقتی که در رژیم هستید، گرسنگی بکشید

یک رژیم غذایی پرورش اندام نیازمند پیروی از 3 قانون است:
1. بهتر است شامل وعده‌های کوچکتر و مکرر در طول روز باشد.
2. هر وعده غذایی باید دارای کربوهیدرات، پروتئین و چربی در نسبت‌های به‌اندازه و درست باشد: 40% کربوهیدرات, 40% پروتین و 20% چربی خوب.
3. کالری ها باید بطور متناوب ظاهر شوند تا نسبت به عادت کردن سوخت و ساز بدن به یک سطح کالری، ممانعت شود.
در ادامه این مقاله، رژیم پرورش اندام را بر پایه جزییات بیشتر توضیح خواهیم داد و پیرامون دلایل ضرورت پیروی از قوانین بالا بحث خواهیم کرد. علاوه بر این، در ارتباط با بحث کربوهیدرات ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها، مناسب با رژیم پرورش اندام بانوان مثالی خواهیم زد.

مکمل پرورش اندام پیشنهادی برای خانم ها
حتما اطمینان حاصل کنید که حداقل مکمل‌های اصلی را مصرف می‌کنید که شامل این موارد می‌شوند: ویتامین‌ها و مواد معدنی، 3 گرم ویتامین C که در سه وعده مساوی در طول روز تقسیم شده باشد، 200 میکروگرم کرومیوم‌پیکولینات، و اسیدهای چرب ضروری چون روغن ماهی یا روغن تخم کتان یا روغن زیتون.
همچنین به عنوان یک وعده جایگزین، پودر پروتین یک راه مناسب برای اضافه کردن مواد مغذی ارزشمند به رژیم غذایی است.

کارایی افزودن مکمل ها
(پیشنهاد شده برای بدنسازانی که سخت تمرین می‌کنند و می‌خواهند بهترین نتیجه را از برنامه خود بگیرند) علاوه بر آن مکمل های اصلی, من کرآتین و گلوتامین را پیشنهاد می‌کنم. چنانکه این دومکمل بسیاری از خواص یکسان با استرویید سوخت و ساز سازنده (آنابولیک) را عرضه می‌کنند (مثل افزایش توانایی ترمیم، افزایش قدرت، افزایش مقدار کلیکوژن، بالابردن سیستم ایمنی بدن و بالابردن میزان سنتز نیتروژن)

یادداشت نهایی
من می‌فهمم که این تغییر از 2-3 وعده غذایی در روز به شش وعده می‌تواند یک شوک کامل باشد، به هرحال من از شما انتظار ندارم که همه چیز را همان اول تغییر دهید. حقیقتا این دلیلی است که 99% از کسانی که رژیم می‌گیرند شکست می‌خورند. هدف ما این است که به یک موفق بزرگ دست پیدا کنیم، همانطور که خیلی از بدنسازان، با اینکه مشکل وزن داشتند، موفق شدند!

نظرات